08/12/2012

Ona i on- tacy sami, czy zupełnie różni ?

Hej !!!
Długo myślałam oczym napisać żeby wam się podobało i wymyśliłam taki temat, mam nadzieję że nie będzie nudno i przeczytacie cały:)
W piątek miałyśmy (mówiąc miałyśmy mam na myśli mnie, Olę i Emilkę) wychowanie do życia w rodzinie i właśnie poruszaliśmy taki temat.
Dlatego chcę się podzielić z wami moimi refleksjami na ten temat, ale może najpierw streszczę wam przebieg lekcji,żebyście mogli się troszkę pośmiać :)
A wię tak jak zawsze po dzwonku weszliśmy "ładnie" do klasy (ładnie to pojęcie, którego większość osób z mojej klasy nie rozumie) , usiadliśmy w ławkach (oczywiście ja usiadłam z Olą)
Mieliśmy do opracowania takie zdanie "Jestem kobietą/mężczyzną ponieważ..." i każdy musiał potem przeczytać swoją odpowiedź chłopaki napisali "ponieważ mam męskie narządy płciowe" :D
potem pani podzieliła nas na grupy mi przypadła Ola i jeszcze dwie dziewczyny, ale nie będę zdradzać ich imion, ponieważ nie wiem czy się zgadzają w grupach mieliśmy opracować takie zagadnienia dziewczyny : czego nie lubię u chłopaków,  co w nich cenię, a chłopaki odwrotnie.
Jak się domyslacie z tym pierwszym nie było problemu, ale to drugie pytanie przystworzyło nam trochę kłopotu.
Następnym pytaniem było "Jakie role społeczne powinien twoim zdanie pełnić mężczyzna?", jak się domyślacie chłopaki mieli znów na odwrót my napisałyśmy dużo rzeczy, ale najsmieszniejszy był ostatni podpunkt moja koleżanka stwierdziła że powinni cytuję "zrobić gniazdo rodzinne jak ptaszki"
(oczywiście jak wiecie w naszym wieku odrazu nasuwają sie na myśl jakieś podteksty)
więc jak to tylko powiedziała odrazu zaczełyśmy się śmiać wraz z naszą nauczycielką która stwierdziła że to trafne porównanie/nawiązanie do przyrody (nawet teraz pisząc to śmieję się jak głupia).
Nie wiem dlaczego jedna grupa chłopaków sywierdziała że powinnyśmy znać się na ogrodnictwie "wtf" większość chłopaków stwierdziła że powinnyśmy dbać o linię i nie powinnyśmy być feministkami. Co mnie bardzo zdziwiło że chociaż mamy XXI wiek, a oni nadal myślą jak w średniowieczu :)
No dobra teraz trochę mojej refleksji.
Moim zdaniem jesteśmy państwem "tolerancyjnym" jak to mówi moja nauczycielka i nie powinniśmy wierzyć stereotypom że np. kobieta powinna zajmować się domem a mężczyzna pracować i utrzymywać rodzinę ostatnio widziałam taką książkę gdzie był roździał pt."Płeć piękna,czyli jak zrozumieć kobiety" i tam były chyba dwie puste strony, co było lekką urazą dla kobiet tak myślę(pewnie powiecie że małolata mało wie, a się mądrzy, ale taka jest prawda). Myślę też że każdy facet powinien szanować kobietę bez względu na to jak wygląda i jaka jest i odwrotnie każda kobieta powinna szanować mężczyznę :) A skupiając się na tych różnicach między kobietami, a mężczyznami to różnicę widać na pierwszy rzut oka :
  • kobiety inaczej się ubierają
  • inaczej chodzą
  • są ładniejsze :)
  • są silniejsze psychicznie

  • za to mężczyźni są silniejsi fizycznie
  • odważniejsi
  • opikuńczy
  • troskliwi
I to wszystko co miałam do powiedzenia może wstawię jakieś zdjęcie tematyczne :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...